آرشیو خرداد ماه 1400

تجارت الكترونيك

طراحي لوگو در مشهد

۵ بازديد

لوگو چيست؟

لوگو يك نشانه‌ي گرافيكي است كه مي‌تواند به صورت علامت ، سمبل ، نوشتار و يا تركيبي از اين‌ها طراحي شود در واقع لوگو به عنوان آرم ، برند ، علامت تجاري و هويت سازمان شما شناخته مي‌شود.

اين نشانه گرافيكي به وسيله شركت‌هاي تجاري ، توليدي و صنعتي و همچنين كسب وكارهاي كوچك استفاده مي‌شود تا از اين طريق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سريع‌تر به مخاطب معرفي كنند. به واسطه خلاقيت ، منحصربه فرد بودن و بصري بودن در اذهان حك شده و ماندگاري بيشتري در ذهن مخاطب داشته باشند به طور خلاصه ميتوان گفت در بسياري از موارد تصوير يك لوگو اولين چيزي است كه با شنيدن يك نام به ذهنتان مي‌رسد به عنوان مثال: كوكا كولا، نايك، اپل و غيره

 

ويژگي‌هاي طراحي يك لوگو خوب و موفق : 

طراحي خوب و موفق بايد داراي ويژگي‌هايي زير باشد؛

  • اعتبار و سنخيت: يك طراحي خوب و موفق بايد بتواند ارتباطي دو طرفه و صادقانه بين صاحب لوگو (نام تجاري و برند) و تجارتي كه به آن اشاره دارد، برقرار نمايد.
  • بايد با موضوع، مفهوم و خصوصيات برند هم‌خواني داشته و معناي خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.
  • ماندگار و پايدار: يك طراحي خوب و موفق بايد بتواند در طول زمان همراه با كسب و كار شما تكامل پيدا كند و ماندگاري خود را با تحمل طرح‌ها و مدهاي مختلف در طول زمان از دست ندهد.
  • انعطاف پذير: يك طراحي خوب و موفق بايد بتواند به دو صورت سياه و سفيد (تكرنگ) و تمام رنگي چاپ و در سايزهاي مختلف مورد استفاده قرار بگيرد. بدون تغيير در ظاهر و معني و مفهوم آن.
  • يك طراحي خوب و موفق را بايد بتوان به صورت آنلاين در وب‌سايت‌ها و هنگام كارهاي چاپي بدون هيچ مشكلي استفاده نمود.
  • بايد قادر به احراز حقوق مالكيت خود از نظر قانوني باشد يعني منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

و به طور خلاصه مي‌توان گفت طراحي يك لوگو بايد ساده و گويا، منحصر به فرد و در ارتباط با موضوع كسب و كار باشد بايد جذابيت بصري داشته و با مخاطب ارتباط برقرار كند. 

 

براي كسب دانش بيشتر در مورد طراحي لوگو در مشهد كليك كنيد.